20161231 - 2017 dus!
Zijn we van plan hem goed af te trappen? Ik ken geen mensen die met 'nee' antwoorden. Wel die door een zogenaamd gebrek aan tijd er niet aan toe zijn gekomen en daar aan het eind van het jaar pas achter komen. Hoe kan het? Een heel jaar voorbij gevlogen en nergens een gaatje? Tijd moet je maken, roept men in koor. Maar de behoefte ligt niet bij tijd vrijmaken voor 'one of the things to do'.
Er is behoefte aan tijd maken voor jezelf en voor elkaar. Oké oké! Aan die fotoboeken moet ik ook echt een keer beginnen, maar dat moment 'even niets' is pas echt 'one of the necessaries', iets waar ik langdurig plezier van heb en een leuker persoon van wordt.
Check!
2016 was spannend voor ons. Maar wat was het geweldig!!! Het begon met één opdracht en sindsdien hebben we het heel erg druk en hebben we al meerdere adviesplannen afgeleverd. Met een aantal zijn we zelfs nog bezig want er zit heel wat nieuwbouw bij waar ons advies nog 'in uitvoering' is. Nu tijd maken voor de website, dat is een noodzakelijke behoefte die wel gewoon 'moet' :-), want dat wij inmiddels een goedlopend adviesbureau hebben, mag best wat duidelijker zichtbaar zijn.
Details.....check!
Wat advies betreft.....
Trends zijn leuk! Leuk om te volgen en wat mee te doen. En er mee omgaan zou net zo moeten zijn als wat ik zojuist voor ons (wij de mens) omschreef. Naar behoefte. Niet iedere trend past bij mij of bij jou. Niet alles wat cool is sluit aan op jouw leefidee en het is onmogelijk om alles mooi te vinden.
Trends zijn er niet om aan je opgedrongen te worden. Ze zijn er om creatief mee om te gaan, je inspiratie te geven en iets om je heen te creëren waar je gelukkig(er) van wordt. En deze zin had ook zomaar in de vorige alinea kunnen staan en dus over ons, de mens, kunnen gaan.
Natuurlijk letten wij op trends, maar niet te veel want onze bewondering voor de Scandinaviërs komt niet door de trends die ze neerzetten. Des te meer door hun sterke tradities, ambachtelijkheid, esthetiek, eenvoud en eerlijkheid en hun overweldigende transparantie. Én het pretentieloze. Kwaliteit en gevoel staan boven trends. Think About That!
Wij doen daar nog graag wat klassieks bij zoals de Fransen en Engelsen dat goed kunnen, maar alles wat wij voor onze klanten doen zal op hen afgestemd worden. Een huis is geen plek, maar een gevoel.
En natuurlijk moet er altijd iets in huis zijn wat de persoonlijkheid versterkt. Vuurwerk, maar dan zwaar gepersonaliseerd!
Wij komen graag bij mensen thuis. Om te voelen en te proeven en het liefst een gezellig gesprek. Alles op tafel!
Zo begint een plan en draaien we ons advies zorgvuldig in elkaar.
Het globale plan staat meestal direct in ons netvlies gebrand omdat we met een gevoel naar huis gaan. Maar de uitwerking met alle details, afgestemd op type mensen, dat kost tijd en vereist zorgvuldigheid.
Wij gaan dus vrolijk en vol goede moed het nieuwe jaar in. We hopen dat je met ons meedoet. Een gezonde dosis egoïsme (laten we dat woord een wat vaker positief gebruiken nu dit zo nodig is) met een enorme dosis positiviteit en vrolijkheid!
Let's make a home!
Voor iedereen!
Proost!
- X-